Workshop Klankenkleuren – groep 1 t/m 8
De kunstdocent vraagt de kinderen de ogen te sluiten en te luisteren naar de muziek. Wat hoor je? Is het donkere muziek of juist licht? Welke ritme heeft de muziek? Welke kleuren zie jij voor je of welke beweging bedenk jij bij dit ritme? Na samen met de kunstdocent te hebben gesproken over wat we horen en dat naar kleur en beweging te vertalen, gaan de kinderen aan de tafels een tekening maken. Een nieuw stuk wordt beluisterd en de kinderen kunnen hun eigen tekening / schildering maken. Een geweldige manier om expressie te geven aan gevoelens van kinderen. Deze workshop neemt deelnemers mee in de techniek van teken- en schilderkunst en prikkelt de creativiteit.

Aantal lessenLesduurAantal docentenKosten per groepMinimale afnamePlanningExtra benodigdheden
160 min1€ 77,-2 groepenin overlegTeken- en schildermateriaal
door school te verzorgen

Workshop componeren groep 5 t/m 8
Onder leiding van de vakdocent muziek ga je je eigen (pop)song maken! Hiervoor gebruiken we laptops; van het maken van een goede beat tot het spelen van een pakkende melodie; alles komt aan bod!

1120 min1€ 165,-1 groepin overlegIpads / laptops met software inclusief

Workshop Boomwhackers / ritme instrumenten groep 1 t/m 8
Onder enthousiaste begeleiding van de vakdocent muziek gaan we muziek maken voor alle groepen en op alle niveaus!
In combinatie met het smartboard maken we er een feestje van. Iedereen doet actief mee en leert luisteren naar elkaar. Doordat we hedendaagse melodieën/liedjes gebruiken sluiten we aan bij de belevingswereld van de leerlingen.

160 min1€ 83,-2 groepenin overlegAfhankelijk van instrumentkeuze,
nader overeen te komen