Accordeonles

Website accordeonEen accordeon is een blaas- en toetsinstrument met toetsenborden aan beide uiteinden. Door trek- en duwbewegingen te maken met de uittrekbare balg, wordt er lucht door de rieten en tongen geperst. Zo ontstaat er geluid. Met de knoppen aan de linkerkant van de accordeon produceer je basgeluiden en maak je begeleidende muziek. De toetsen aan de rechterkant zijn voor de melodie. Daarnaast is het ook nog mogelijk om met de registerknoppen, tonen verschillende klanken te geven.

De accordeon is dus een van de veelzijdigste instrumenten die gemakkelijk solo, maar ook in een orkest te bespelen is.

Voor wie?

Kinderen vanaf 7 jaar, tieners en volwassenen kunnen bij ons accordeonlessen volgen. Om te starten heb je geen notenkennis of andere muzikale opleiding nodig.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muzieschool te bieden naast de reguliere les?

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent.

Waar geven wij les?

Bussum op woensdag om de week.

Bekijk het filmpje om te horen hoe een accordeon klinkt