Keyboardles

website keyboardEen keyboard hoort bij de familie van de toetsinstrumenten. Het keyboard is een vrij nieuw instrument vergeleken bij de piano. De aanslag van een keyboard heeft meer weg van een orgel dan van een piano. Het keyboard klinkt het best in de pop-, rock- of jazzmuziek. Een keyboard heeft naast het pianogeluid ook nog een heel scala aan geluiden van verschillende instrumenten die ingezet kunnen worden. Het is een instrument waarbij je diverse ritmes kunt inzetten en begeleiding van andere instrumenten kunt inzetten. Hierdoor is het keyboard een geliefd instrument in een band. Het keyboard kan ook goed als solo instrument of in combinatie met zang gebruikt worden.

Voor wie?

Kinderen vanaf 7 jaar, tieners en volwassenen kunnen bij ons keyboardles volgen. Notenkennis of andere muzikale opleidingen zijn niet nodig.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

Keyboard is een geschikt instrument om solo te spelen, maar ook in een band. Je kunt meedoen aan een banddag of afhankelijk van je ervaring meespelen in een bestaande band. Ook worden gedurende het seizoen diverse leerlingconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Wil je deelnemen aan de banddag of een leerlingconcert of deelnemen in een bestaande band, informeer dan even bij je docent.

Waar geven we les?

Bussum, Laren, Huizen en Weesp