Pianolessen

pianoles beginners, pianolessen volwassenenDe piano is een zeer veelzijdig instrument. Je kunt er veel verschillende muziekstijlen op spelen zoals klassiek, modern, pop en jazz. Het instrument is uitstekend geschikt voor solospel, maar leent zich ook voor samenspel: met twee spelers aan een piano (quatre-mains), met twee piano’s en natuurlijk met andere instrumenten samen.

Voor wie?

Pianolessen schikt voor beginners, kinderen vanaf 7 jaar en volwassenen

Kinderen vanaf 7 jaar, tieners en volwassenen kunnen starten met privé- of duoles piano. Notenkennis of andere muzikale opleiding zijn niet nodig. Ben je jonger, kijk dan even bij de cursus Little Mozarts

Voor volwassenen is er de cursus Nooit te Oud voor piano als duo- of met zijn drieën. Je gaat samen het instrument verkennen, noten leren lezen en de basis leggen voor het goed bespelen van het instrument. De oefeningen, speelopdrachten, gehoortraining en theorie zijn afgestemd op de oudere beginner. Deelnemers leren improviseren en uit je hoofd spelen. De cursus bestaat uit 17 lessen van 30 minuten bij een duoles en 45 minuten met drie leerlingen.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent.

Ook is er ons jaarlijks Pianofestival. Het festival biedt pianisten vanaf 8 tot 18 jaar de gelegenheid om in een mooie omgeving hun ingestudeerde werk te laten horen en te luisteren naar andere pianisten.

De Gooische Muziekschool biedt de mogelijkheid om muziekdiploma’s te behalen.

Waar geven wij les?

PlaatsDag
Bussummaandag t/m vrijdag
Larenmaandag, dinsdag en vrijdag
Huizenmaandag, woensdag en vrijdag
Weespmaandag, woensdag, donderdag en vrijdag
Muiderbergvrijdag

Ook kunnen we Les-aan-Huis verzorgen door heel het Gooi. Neem contact met ons op voor de exacte lestijden, tel.: 035 – 693 65 96 of per mail.