Celloles

Website celloDe cello hoort bij de familie van de strijkinstrumenten, net als de viool, de altviool en de contrabas. Het toonbereik van de cello is een beetje vergelijkbaar met de menselijke stem, van de laagste basstem tot de allerhoogste sopraanstem. Daarom wordt gezegd dat cello spelen veel op zingen lijkt. De cello kan het mede daardoor goed vinden in verschillende vormen van samenspel, maar ook als solo instrument is het prachtig om naar te luisteren.

De meeste cellisten spelen klassieke muziek. Maar op de cello klinken zigeunermuziek, tango’s, Franse chansons en popmuziek ook heel goed.

De cellolessen in Bussum worden gegeven door docent Sander van Berkel. In Weesp geeft Honocello Schaeffer de lessen.

Voor wie?

Kinderen vanaf 7 jaar, tieners en volwassenen kunnen bij ons celloles volgen. Notenkennis of andere muzikale opleidingen zijn niet nodig.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

In maart/april organiseren de viool- en cellodocenten een samenspeeldag speciaal voor strijkers. De leerlingen treden op als solist en in ensembles. Aanmelden kan via de docent.

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingenconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent.

De Gooische Muziekschool biedt de mogelijkheid om muziekdiploma’s te behalen.

Waar geven wij les?

Bussum en Weesp

Bekijk het filmpje om te horen hoe een cello klinkt