Drumles

drumles van kind tot de volwassen beginnerSlagwerk is eigenlijk een verzamelnaam voor een aantal verschillende instrumenten. De drums is waarschijnlijk het bekenste instrument, maar ook het klokkenspel, xylofoon, djembe en percussie vallen onder deze verzamelnaam. Onder percussie verstaan we de kleinere slaginstrumenten zoals bongo en conga.

Het ritme van de band, orkest of ensemble wordt gemaakt door het slagwerk. Het meest bekend is natuurlijk de drumset. Het instrument dat spectaculair oogt en veelzijdig is in zijn geluiden. Het bespelen van de drumset vereist een goede motoriek, deze wordt ontwikkeld tijdens de lessen. Naast de drumlessen zijn er ook diverse percussie instrumenten. Percussielessen zijn te volgen in een serie van 10 lessen, waar je ook de verschillende ritmes in de wereld leert kennen.

Voor wie?

Iedereen kan drums leren spelen, van jong tot oud. Notenkennis of andere muzikale opleidingen zijn niet nodig. Kinderen vanaf 6 jaar, tieners en volwassenen kunnen bij De Gooische Muziekschool drumles volgen. De lessen kunnen individueel of met twee personen tegelijk gevolgd worden.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent.

Als je het leuk vindt om in een bandje of ensemble te spelen, dan zou dat al na zo’n 2 à 3 jaar drumles kunnen.

De Gooische Muziekschool biedt de mogelijkheid om muziekdiploma’s te behalen.

Voor de 7 tips voor het opzetten van je drumset, klik je hier.

Waar geven wij les?

Bussum, Laren, Huizen, Muiderberg en Weesp