Blokfluit groepsles

Blokfluit groepsles is een blokfluitcursus voor kinderen vanaf 7 jaar oud. Tijdens de lessen wordt aandacht besteed aan de basistechniek van de blokfluit, noten lezen en de algemene muzikale ontwikkeling. De Gooische Muziekschool heeft een meerjarig blokfluittraject waarbij de leerlingen blokfluitexamens kunnen doen. Na het examen blokfluit basis 2 (doorgaans aan het einde van het derde lesjaar) kunnen de leerlingen ervoor kiezen om, naast de sopraanblokfluit, ook altblokfluit te leren spelen. Indien gewenst kan de leerling later ook tenor- en basblokfluit leren spelen. Van de leerlingen wordt verwacht dat ze regelmatig thuis oefenen, denk daarbij aan minimaal 4 keer per week zo’n 10 minuten.

Na het volgen van één of meerdere jaren blokfluit groepsles kunnen leerlingen doorstromen naar de cursus Instrumentale Basisvorming. Ook overstappen naar een ander instrument is mogelijk, de blokfluitlessen zijn hiervoor een goede voorbereiding.

De groepsgrootte is 3 tot 5 leerlingen. Bij minder dan 3 leerlingen wordt het tarief aangepast. De blokfluitlessen kunnen ook individueel worden gevolgd.

Voor de lessen hebben leerlingen het volgende nodig:

• een 23-ringsmap.
  • het boek ‘Ik en mijn blokfluit, deel 1’ van uitgeverij Tall en Small.
  • een blokfluit met dubbele barokboring, plastic kop en houten lijfje. Bij voorkeur de ’droomfluit’ van het merk Möllenhauer.
blokfluit

Het lesboek en de blokfluiten zijn verkrijgbaar bij Muziekcentrum Schimmel, Dr. Schaepmanlaan 6 te Bussum.

Waar geven wij les?

PlaatsDag
Bussum vrijdag
Eemnesdinsdag
Larenwoensdag
Weespmaandag en dinsdag

Heb je interesse, stuur ons dan een mail. Wij nemen dan spoedig contact met je op.