De Gooische DJ-school

Word jij de nieuwe Martin Garrix, Lucas & Steve of Armin van Buuren? Heb jij nog geen ervaring, maar zou je het helemaal te gek vinden om een top DJ’er te worden, dan ben je bij ons aan het juiste adres: De Gooische DJ-school.

Natuurlijk gaat dit niet zomaar en heb je een gezonde dosis doorzettingsvermogen, talent en muzikaliteit nodig om je doel te bereiken.

De cursus geeft je wel de start om een DJ te worden.

In groepjes van 3 leerlingen start je met de beginnerscursus. In deze eerste serie leer je de basis van het mixpaneel (controller), op een PIONEER controller. Waar zitten de knoppen en wat kun je daarmee? Onze DJ-docenten gaan het je allemaal uitleggen.

Wat leer je allemaal? Van beatmatchen, mixen, effecten tot het maken van loops!

Bij beatmatchen start de beginselen van de DJ’er. Je leert om twee tracks naast elkaar te draaien en je leert ook om goed naar de muziek te luisteren. Waar moet je dan precies op letten? Bij het mixen leer je om twee verschillende tracks in elkaar te laten overlopen. Wat kan wel en wat niet, ook qua muziekstijlen. Na het beatmatchen en mixen leer je om gebruik te maken van allerlei effecten en het maken van loops. Welke effecten zijn mogelijk en wanneer gebruik je ze of wanneer juist niet.

De beginnerscursus bestaat uit 5 lessen. In deze korte cursus ga je van start! Je krijgt uitleg van de controller, leert beatmixen en krijgt uitleg over de rekordbox en je gaat je eerste setje mixen.

Na deze cursus kan je doorstromen naar de  gevorderde cursus en deze bestaat uit 17 lessen. In deze cursus leer je meer over het beatmixen. Je leert diverse muziekstijlen, welke nummers kun je wel gebruiken en welke niet. Waar mix je wel en waar juist niet! Ook leer je om effecten te gebruiken en werk je aan je performance. Het draaien op een feestje, welke soort muziek en hoe pak je dat aan? Hoe zit de zakelijke markt in elkaar?

Bij de DJ-lessen blijf je leren en raak je nooit uitgeleerd.

Je kunt gedurende het seizoen altijd een tweede gevorderde cursus volgen.

De lessen worden gegeven in een speciale DJ-ruimte op onze locatie in Bussum, Dr. Schaepmanlaan 6.

Lessen zijn te volgen voor kinderen vanaf 8 jaar oud. Ook tieners en volwassenen zijn welkom om de tips en tricks te leren. Enthousiast? Wacht niet langer en meld je hier aan.