Fluiten met Visjes

Fluiten met Visjes is een blokfluitcursus speciaal voor kinderen uit groep 2 en 3 van de basisschool. Tijdens de lessen leren de kinderen spelenderwijs de basis van het bespelen van de blokfluit.

Er wordt bij de cursus gebruik gemaakt van een notatie in de vorm van ‘visjes’. Gedurende het cursusjaar veranderen de visjes langzaam in echte muzieknoten. Van de leerlingen wordt verwacht dat ze regelmatig thuis even oefenen, denk daarbij aan minimaal 4 keer per week zo’n 10 minuten. De cursus wordt afgesloten met een presentatie voor de ouders.

Na de cursus Fluiten met Visjes kunnen leerlingen doorstromen naar privéles blokfluit, de cursus Blokfluit Groepsles of de cursus Basisvorming Muziek I. De groepsgrootte is 3 tot 5 leerlingen. Bij minder dan 3 leerlingen wordt het tarief aangepast. De cursus Fluiten met Visjes kan ook individueel worden gevolgd.

Voor de lessen hebben leerlingen het volgende nodig:

• een 23-ringsmap.
  • het boek ‘Fluiten met Visjes’ van Marjanka Sierevelt.
  • een blokfluit met dubbele barokboring, plastic kop en houten lijfje. Bij voorkeur de ‘droomfluit’ van het merk Möllenhauer.

Het lesboek en de blokfluiten zijn verkrijgbaar bij Muziekcentrum Schimmel, Dr. Schaepmanlaan 6 in Bussum.

Waar geven wij les?

PlaatsDag
Bussumdonderdag, vrijdag en zaterdag
Huizenwoensdag
Larenwoensdag
Weespmaandag en dinsdag

Heb je interesse, stuur ons dan een mail. Wij nemen dan spoedig contact met je op.