Harples

De harp is een snaarinstrument, waarbij de snaren meestal met de vingers in trilling worden gebracht. De harp is opgebouwd uit een langwerpige klankkast waarop een groot aantal snaren gespannen zijn, die van elkaar verschillen in lengte en dikte. Elke snaar brengt slechts één toon voort: hoe langer (en dikker) de snaar, hoe lager de toon. De harp is een instrument met betoverende klanken.

De harplessen worden gegeven in Bussum door docente Sari van Brug.

Voor wie?

Kinderen vanaf 6 jaar, tieners en volwassenen kunnen bij ons harples volgen. Notenkennis of andere muzikale opleidingen zijn niet nodig. Iedereen kan harp leren spelen op zijn eigen niveau. Mogelijke les-onderdelen zijn:

• sololiedjes (klassiek, eigentijdse (pop)muziek en jazz)
  • samenspelen
  • improviseren / eigen liedjes maken
  • noten lezen
  • muziektheorie
  • geschiedenis van de harp
  • techniek / etude

Verder wordt er altijd gekeken naar de wensen van de leerling.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingenconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent.

Waar geven wij les?

Bussum

Bekijk het filmpje om te horen hoe een harp klinkt