Klarinetles

website klarinetEen klarinet is een houtinstrument die wordt bespeeld door middel van een riet van bamboe. Door op dit riet te blazen en de zilveren kleppen dicht te drukken kunnen er vele tonen worden gespeeld. Een klarinet is erg veelzijdig en kan mooi in de hoogte en in de laagte spelen. Vaak wordt er met dit instrument melodische partijen gespeeld.

Voor wie?

Kinderen vanaf 8 jaar kunnen bij ons klarinetles volgen, maar je moet wel je voortanden gewisseld hebben. Uiteraard kunnen tieners en volwassenen ook klarinetles bij ons volgen. Om te starten heb je geen notenkennis of andere muzikale opleidingen nodig. Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft de Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent. Als je het leuk vindt om in een bandje of ensemble te spelen, dan zou dat al na zo’n 2 à 3 jaar klarinetles kunnen. De Gooische Muziekschool biedt de mogelijkheid om muziekdiploma’s te behalen. Deze examens zijn gecertificeerde examens met rijkserkenning.

Waar geven wij les?

Bussum, Eemnes, Laren, Muiderberg en Weesp