Over ons

Wij zijn De Gooische Muziekschool. De school voor muziek, musical en dans! Bij De Gooische Muziekschool kun je van alles doen en leren. Zo kun je:

De Gooische Muziekschool verzorgt lessen in wel acht gemeentes in het Gooi- en Vechtstreek en Eemland en heeft een team van ongeveer 55 docenten. Deze docenten zijn stuk voor stuk professionals op hun vakgebied en vinden het heel leuk om jezelf of je kind les te geven. Daarnaast zitten op kantoor van de muziekschool vijf medewerkers die alles, van administratie, correspondentie, plaatsingen van leerlingen regelen en natuurlijk alles organisatorisch draaiende houden.

De Gooische Muziekschool bestaat sinds 1993 en is opgericht door de gebroeders Nico en Coen Schimmel. Kleinschalig begonnen in Laren, maar wisten binnen drie jaar tijd de school uit te breiden naar een regionale school binnen een aantal gemeentes in ’t Gooi. Elk jaar is het voor leerlingen mogelijk om een HaFa of instrumentale schoolexamens A, B, C en D te volgen. Aanmelden voor de theorie-examens is jaarlijks mogelijk en gestimuleerd door persoonlijke begeleiding van eigen docent.

In november 2018 heeft Nico voor een andere carrière gekozen en is Coen als algemeen directeur zelf verder gegaan. Anno 2020 geeft De Gooische Muziekschool les aan ongeveer 1000 kinderen en volwassenen. Daarnaast verzorgt de muziekschool op ruim 30 basisschool wekelijkse muzieklessen. Daarnaast werken wij nauw samen met kinderdagverblijven.

Bij de muziekschool worden privé-,  groeps- en musicallessen gegeven. Ook worden er onder de diverse leerlingen bandjes gecreëerd en formeren wij ad hoc orkesten. Wij organiseren ook workshops, voorspeelavonden, demonstraties, open dagen en uitvoeringen voor jong en oud. Ons doel is om op een ontspannen, maar verantwoorde manier les te geven door middel van gerenommeerde methodes en te luisteren naar de wens van onze leerlingen.

De Gooische muziekschool is een school die inspireert, motiveert en leert!

Wij zijn de TROTSE  Gooische Muziekschool.