Trompetles

website trompetEen trompet is een koperinstrument met drie ventielen. Wanneer je door het mondstuk blaast en op de ventielen drukt ontstaan er verschillende klanken. Een trompet past goed in een orkest, maar doordat dit instrument bijna altijd de melodische partijen speelt, kun je de trompet ook heel goed solo spelen. De trompet wordt gebruikt bij allerlei soorten muziek, van Zuid-Amerikaanse ballads tot klassieke stukken, bij de fanfare en ook bij pop- en jazzmuziek.

Voor wie?

Bij De Gooische Muziekschool kan iedereen vanaf 8 jaar lessen volgen. Je moet wel je voortanden gewisseld hebben. Uiteraard kunnen tieners en volwassenen ook trompetles volgen. Om te starten heb je geen notenkennis of andere muzikale opleidingen nodig. Vraag naar de mogelijk om een trompet te kopen of huren.

Om een instrument te leren bespelen is het nodig om regelmatig te oefenen. Alleen dan kun je vorderingen maken en wordt het steeds leuker om muziek te maken. Maar soms lukt dat niet omdat je ook verplichtingen hebt op school of elders. Lukt het regelmatig oefenen even niet, bespreek het dan met je docent. Wellicht kan het lesprogramma dan tijdelijk aangepast worden.

Wat heeft De Gooische Muziekschool te bieden naast de reguliere les?

Er worden gedurende het seizoen diverse leerlingconcerten georganiseerd waaraan deelgenomen kan worden. Bij voldoende inschrijvingen organiseren we in februari/maart een luister- en speelconcert voor volwassenen. Bij alle concerten mogen beginnende en gevorderde leerlingen meedoen. Wil je hieraan meedoen, informeer dan even bij je docent.

Als je het leuk vindt om in een bandje of ensemble te spelen, dan zou dat al na zo’n 2 à 3 jaar trompetles kunnen.

De Gooische Muziekschool biedt de mogelijkheid om muziekdiploma’s te behalen.

Waar geven wij les?

Bussum, Laren, Eemnes en Weesp

Bekijk het filmpje om te horen hoe een trompet klinkt