MuziekTheaterSchool 6 - 7 jaar

De Gooische MuziekTheaterSchool

Website JongTheaterSchoolMuziekTheaterSchool is een nieuwe dynamische toneel/zang cursus voor jongens en meisjes van 6 en 7 jaar oud die gek zijn op toneel spelen.

We maken samen een voorstelling met zelfgemaakte scènes. Hier mag je je eigen creativiteit en fantasie gebruiken. Dit doe je samen met je medespelers in kleine groepjes van 6 tot 10 kinderen. Door de kleine groepjes is er veel individuele aandacht en begeleiding, ook voor het creatieve proces.

Wat leer je?

De basistechniek van toneel spelen, samenwerken, improviseren, ontdekken en ontwikkelen van je eigen fantasie en creativiteit. Je leert om voor een publiek te praten en te bewegen. We bewegen heel veel en zo ontwikkel je ook je motoriek. Ook leer je hoe je jezelf moet presenteren.

Website JongTheaterSchool 1

Elke les stoppen we alles wat we geleerd hebben in ons eigen koffertje. Waarom? Om aan het einde van het seizoen een kort optreden te geven aan ouders, opa’s en oma’s, vriendjes en vriendinnetjes. Zo kun je laten zien wat je samen met de groep hebt bereikt. Dit doen we natuurlijk op een mooi podium met professioneel licht en geluid. Ook word je voor deze einduitvoering geschminkt en krijg je voor je rol een eigen kostuum.

Aansluitend op de toneellessen kan er ook zangles gevolgd worden met dezelfde groep. We beginnen een beetje met de ademhalingstechniek, maar je gaat vooral heel veel zingen. Naast het zingen leer je ook hoe je op het podium moet staan en hoe je de boodschap van het liedje kunt  overbrengen.

Ben jij gek op toneel (en zingen), doe dan mee!

Waar geven wij les?

De lessen zijn op woensdag bij De Gooische Muziekschool in Bussum.

Voor meer informatie kun je ons mailen, of bellen 035 – 693 65 96.