Instrumentale Oriëntatie (7 lessen)

groepsles gitaarDeze cursus biedt leerlingen van 7 tot 12 jaar een unieke gelegenheid om kennis te maken met 7 verschillende instrumenten. De cursus is zeer geschikt voor leerlingen die een instrument willen gaan bespelen, maar nog niet weten welk instrument bij hen past.

In een groepje van 4 tot 7 leerlingen wordt er eenmaal per week gedurende 50 minuten een instrument behandeld en bespeeld. De cursus duurt 7 weken. De instrumenten die worden bespeeld zijn dwarsfluit, gitaar, piano / keyboard, saxofoon / klarinet, slagwerk, trompet en viool.

Voor deze cursus is geen muzikale vooropleiding vereist. De docenten houden een evaluatieformulier bij, dat besproken kan worden met leerling en ouders aan het einde van de cursus. Tijdens dit 10-minuten gesprek worden ervaringen van docenten en leerlingen besproken om zo te bepalen welk instrument het beste bij de leerling past.

De cursus Instrumentale Oriëntatie kan ook gevolgd worden naast de lessen Kraak de Code of Blokfluit Groepsles.

Waar geven wij les?

Deze cursus start in september, januari en mei van elk seizoen. De lessen vinden plaats Scala te Bussum op vrijdag en zaterdag.

PlaatsDagTijd
Bussumvrijdag16.00 - 16.50 uur