Pianofestival – zondag 19 maart 2023

De Gooische Muziekschool organiseert op zondag 19 maart haar 16e pianofestival BijAndreas in Naarden.

De muziekschool , die dit jaar 30 jaar bestaat, is heel blij met deze prachtige concertzaal en de twee  vleugels die gebruikt gaan worden. De samenwerking met Hankie Bruinsma (initiator van BijAndreas) is zo’n 7 jaar geleden gestart toen zij de muziekschool sponsorden tijdens het 10 jarig jubileum van het pianofestival in het Arsenaal in Naarden. Nu wordt de muziekschool wederom gesteund door haar stichting die zowel de professionele als de amateur pianisten een podium biedt.

Het 16e pianofestival van De Gooische Muziekschool biedt plaats aan maar liefst 50 pianisten! Het festival bestaat uit drie series van een uur. Waarvan de eerste twee besloten zijn en de derde serie openbaar.

Hier staan onder andere op het programma Mondscheinsonate van Beethoven, Hongaarse Rapsodie no. 2 in cis mineur van Liszt en het eerste en derde deel uit het 3e pianoconcert van Kabalevsky. De derde serie start om 16.00 uur en bezoekers moeten vooraf een plaats reserveren via cschimmel@degooischemuziekschool.nl. Toegang is gratis.