Musical “Matilda” – zondag 30 juni om 15.00 uur

Leerlingen van Youngsters en Upcoming Actors zijn tussen de 8 en 11 jaar oud en gaan gezamenlijk de fantastische musical Matilda opvoeren op zondag 30 juni om 15.00 uur in theater Concordia. Gebaseerd op het boek van de beroemde Engelse schrijver, Roald Dahl.

Matilda is briljant. Ze is een gevoelig meisje dat geweldig goed kan leren. Toen ze anderhalf was, kon Matilda al praten als een volwassene, met drie jaar kon ze lezen en al vóór ze vijf was las ze boeken van wereldberoemde schrijvers als Dickens, Hemingway, Kipling en Steinbeck.

Haar ouders, mevrouw en meneer Wurmhout, houden zich niet zo bezig met Matilda en zijn druk bezig met televisie kijken. Ze zijn helemaal niet trots op hun slimme dochter en vinden haar maar vervelend en betweterig. Haar broer Michiel krijgt wel al hun aandacht.

Als Matilda vijf jaar oud is en naar de basisschool gaat, ontdekt haar juf Engel dat ze hoogbegaafd is en wil haar graag in een hogere groep plaatsen. Maar daar steekt juf Bulstronk, de hoofd van de school, een stokje voor en blijft Matilda zitten waar ze zit. Verveling slaat toe en zij ontdekt een speciale gave … een gave die in uiterste nood heel goed van pas kan komen.

Voorstelling:      zondag 30 juni om 15.00 uur
Locatie:                theater Concordia, Graaf Wichmanlaan 46, Bussum
Tickets:                kaarten € 12,- en voor kinderen t/m 12 jaar € 6,-, via deze link te reserveren.