25 juni – lunchconcert Trio Cabernet

Op 25 juni geeft Trio Cabernet een lunchconcert van 12.30 tot 13.30 uur in de Van Houtenkerk aan de Oudegracht 69 te Weesp.
In dit ensemble spelen Bernd Jahn op de klarinet, Mickey Wagner op piano en Lodewike van der Steen op viool.
Toegang is gratis. Kom luisteren naar dit prachtig ensemble met werken van onder andere Mozart, Piazzolla en Morricone.

Bernd Jahn: Ik hoorde als kleine jongen het Adagio uit Mozarts klarinetconcert. Wat een ervaring! Opgegroeid in een klein dorpje, gelegen in een van de landschappelijk mooiste streken in zuidwest Duitsland, ging ik in de jaren negentig naar Den Haag om op het koninklijk conservatorium bij John Ruocco Jazzklarinet te studeren. Tijdens en na mijn studie speelde ik in bigbands, jazzformaties, Filderphilharmonie, rockbands en musical producties. Ook geef ik les op verschillende muziekscholen, waaronder De Gooische Muziekschool. Ik ben altijd op zoek naar muzikale vernieuwing en ga graag de uitdaging aan om nieuwe stijlen te verkennen.
…..to seek out new music. To boldly go where no man has gone before….

Mickey Wagner begon haar conservatorium opleiding aan de jong talent klas van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Marcel Baudet. Zij voltooide haar conservatorium piano studie DM klassiek bij Noortje Brons in Amsterdam. Daarna behaalde ze haar Master in de Ethno-Musicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Mickey treedt op als pianist en als zangeres in diverse ensembles. Daarnaast geeft zij piano- en zangles bij De Gooische Muziekschool.

Lodewike van der Steen is haar muzikale carrière begonnen bij Johannes Lievaart met de Suzuki methode. Later volgde zij vioollessen bij Irma Strik en Jaqueline Monné. Na een jaar voorbereidende klas aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag bij Kerstin Hoelen, vervolgde zij haar studie aan het Fontys Conservatorium in Tilburg bij Annemieke Corstens (viool) en Gisella Bergman (altviool). Lodewike heeft een viool en altviool lespraktijk in Geldermalsen en geeft les op de muziekschool in Bodegraven en Gorinchem. Naast haar lespraktijk treedt ze op met diverse kamermuziek ensembles.