18 t/m 21 juli – Musical Annie – theater zomerweek

Wie niet genoeg kan krijgen van theater- en zanglessen, hebben we deze zomer ook weer een theater zomerweek met dit keer de musical Annie.

Van maandag 18 juli t/m donderdag 21 juli gaan wij werken aan de musical Annie van 10.00 tot 15.00 uur. Elke dag flink oefenen, maar ook lekker buiten spelen, ontspannen en gezellig samen de dag doorbrengen. De lessen zijn op de muziekschool aan de Dr. Schaepmanlaan 8 te Bussum. Bij voldoende aanmeldingen hebben we twee groepen. De eerste is voor leerlingen van 7 t/m 9 jaar en de tweede van 10 t/m 13 jaar. Maar gezamenlijk gaan de musical uitvoeren op donderdag 21 juli voor ouders, broers, zusjes, opa’s en oma’s. Iedereen is van harte welkom om te komen kijken.

De musical Annie gaat over een meisje van 11 jaar oud met een bos rode krullen. Zij woont in een weeshuis dat geleid wordt door Miss Hannigan, die uitsluitend op eigen gewin uit is.

Annie staat samen met de andere meisjes onder het harde regime van Miss Hannigan. Ze moeten al haar klusjes doen en ’s morgens heel vroeg opstaan om school te maken. Wanneer op een dag Grace Farrell, de assistente van miljonair Oliver “Daddy” Warbucks, naar het weeshuis komt, verandert Annie’s leven drastisch. Grace Farrell komt een kind halen om hem/haar tijdens de kerstvakantie bij Warbucks te laten logeren. Annie wordt gekozen.

Ondanks dat Oliver “Daddy” Warbucks had gehoopt op een jongentje, klik het enorm tussen hem en Annie. Samen gaan ze op zoek naar Annie’s ouders, maar dat blijkt geen gemakkelijke klus. Ze doen een oproep in een radioprogramma, maar dit levert alleen nep-ouders op.

Miss Hannigan ruikt geld en bedenkt samen met haar broer Rooster en zijn vriendin Lily een plan om het geld op te pakken …, zij doen zich voor als de ouders van Annie. Ze vallen door de mand omdat Oliver “Daddy” Warbucks ontdekt dat de ouders van Annie al enige tijd zijn overleden. Oliver “Daddy” Warbucks adopteert Annie.

Zo is het verhaal van Annie, maar wat zo leuk is aan onze MuziekTheaterSchool is dat de leerlingen zelf hun ideeën en creativiteit in het verhaal kunnen inbrengen. De basis blijft, maar er kan tussendoor zomaar een andere twist komen.

Wil je meedoen, schrijf je dan in middels onderstaande button. De kosten voor leerlingen van De Gooische Muziekschool zijn € 175,- en voor niet-leerlingen € 230,-. Neem zelf je lunch mee, maar wij zorgen voor drinken en wat lekkers tijdens de pauzes.

inschrijven de Gooische Muziekschool