10 juli – musical Assepoester

Leerlingen tussen de 10 en 12 jaar van de MuziekTheaterSchool treden op in de musical Assepoester op zondag 19 juli om 15.00 uur. Het welbekende sprookje …

Assepoester’s moeder gaat opeens dood, en haar vader trouwt met een andere vrouw. Maar haar stiefmoeder is gemeen, ruw, net zoals haar dochters. Haar stiefmoeder laat Assepoester alle vieze klusjes in huis doen.

Opeens krijgen ze een uitnodiging: de prins zoekt een vrouw om er mee te trouwen, dus organiseert hij een bal. Assepoester wilt er zo graag naar toe, maar dat mag niet van haar stiefmoeder. Alleen de stiefzusjes mogen naar het bal.

Assepoester mag niet mee, maar dan komt de lieve goede fee die haar in een prachtige dame omtovert. Maar de Goede Fee heeft wel een voorwaarde en Assepoester moet voor middernacht terug zijn, want de spreuk is maar tijdelijk .

Assepoester gaat naar het bal en de prins wordt smoorverliefd op haar. Maar dan komt het: de toren slaat 12 uur en Assepoester moet onmiddellijk weg. In de haast om weg te komen verliest ze haar glazen muiltje. Hoe gaat de prins haar weer ontmoeten? Hij bedenkt dat alle meisje in de stad het glazen muiltje moeten passen. En wie het past, wordt zijn vrouw.

We weten allemaal hoe het sprookje eindigt, maar wie weet maken de leerlingen van deze groep er een andere wending aan.

Deze romantische musical mag je niet missen.

Assepoester is op zondag 10 juli om 15.00 uur te zien in theater Concordia aan de Graaf Wichmanlaan 46 te Bussum.

Entree is € 10,- en voor kinderen t/m 12 jaar € 5,-.
Kaarten zijn te reserveren via de webshop, met de factuur zijn kaarten voor aanvang van de voorstelling bij theater Concordia af te halen.