Pianofestival – zondag 17 maart 2024

Op zondag 17 maart zetten wij onze piano afdeling weer in het zonnetje met een mooi festival. Dit keer het 17de pianofestival en spelen de pianisten op de mooie vleugel in de grote zaal van de muziekschool aan de Dr. Schaepmanlaan 8 te Bussum. Voor het pianofestival wordt de grote zaal omgebouwd tot een echte concertzaal.

Het Pianofestival is altijd een speciaal evenement omdat jong en oud, beginners en gevorderden kunnen laten horen wat zij het afgelopen jaar hebben geoefend en/of geleerd. Wij nodigen al onze pianoleerlingen, kinderen, tieners en volwassenen uit om aan dit festival deel te nemen.

Er zijn drie series van 60 minuten. Alle pianisten, beginnend, gevorderd, jong en volwassenen zijn welkom om op te treden. Je mag klassieke, lichte- of popmuziek spelen. Solo, quatre-mains of samenspelen met een vocalist of instrumentalist. De gevorderde pianisten kunnen in overleg meer speeltijd krijgen.

Iedere deelnemer wordt in het zonnetje gezet met een positieve feedback in de vorm van een juryrapport door een van onze pianodocenten. Ook ontvangt iedere deelnemer een certificaat.

Hoe gaat de dag eruit zien?

Aan het festival kunnen per serie 16 à 18 pianisten deelnemen, afhankelijk van de lengte/duur van de stukken. De series worden door de organisatie ingedeeld tussen 11.30 en 16.00 uur. Er zijn drie series. Serie 1 start om 11.30 uur, serie 2 om 13.15 uur en serie 3 om 15.00 uur. Als je mee wilt doen overleg dan even met je docent over welk stuk je gaat spelen. Opgeven kan per mail voor 5 februari 2023. Deelname aan het festival kost € 12,50. Graag ontvangen we vóór 6 maart de titel(s) van je stukken.

Wil je meedoe? Geef je op via je docent(e), of per mail via marieke@degooischemuziekschool.nl of info@degooischemuziekschool.nl.