Open dag Muziekschool Huizen – zaterdag 3 februari

Zaterdag 3 februari organiseert Muziekschool Huizen haar eerste open dag van 2024. Kinderen en volwassenen kunnen van 13.00 tot 14.30 uur kennis maken met docenten, instrumenten proberen en informatie krijgen over het aanbod van Muziekschool Huizen. De nieuwe locatie van de muziekschool is in verenigingsgebouw De Baat aan de IJsselmeerstraat 3b. Ook op 3 februari wordt de locatie officieel geopend door wethouder Karin van Werven.

Muziekschool Huizen is een onderdeel van De Gooische Muziekschool en is al geruime tijd actief in Huizen. Zo verzorgd de school de muzieklessen op 7 van de 15 basisscholen als binnen schoolse activiteit. Leerlingen van Flevoschool tot Kamperfoelie en van Springplank tot De Gouden Kraal krijgen muziekles via Muziekschool Huizen. Naast de structurele lessen in het basisonderwijs maken diverse scholen ook gebruik van de workshops die de muziekschool aanbiedt.

Het aanbod van vrijetijdslessen is divers en zal nog verder uitgebreid worden. Het huidige aanbod bestaat uit drums, klarinet, sax, viool, gitaar en piano. Maar ook Muziek op Schoot geeft de muziekschool in Huizen. Vanaf september start de school met de leerlijn basisvorming muziek voor kinderen van 4 tot 8 jaar. Om de officiële opening extra luister bij te zetten geldt er een aanbieding voor cursisten die in de maand februari ‘24 starten.

Kortom Muziekschool Huizen wil muziek maken stimuleren in de Haven van het Gooi. Open dag, zaterdag 3 februari van 13.00 tot 14.30 uur. De Baat, IJsselmeerstraat 3b Huizen.