Musical “Matilda” – Musical & Dance Center – zondag 2 juli om 15.00 uur

Leerlingen van onze Gooisch Musical & Dance Center hebben samen met docenten Christina Blom (theater), Marjolein Buningh (dans) en Jet Mineur (zang) gekozen voor deze musical. Door middel van het script, dans, zang en improvisatie komen we uiteindelijk tot deze voorstelling. Liedjes die horen bij deze musical komen uiteraard aan bod.

Matilda is briljant. Ze is een gevoelig meisje dat geweldig goed kan leren. Toen ze anderhalf was, kon Mathilda al praten als een volwassene, met drie jaar kon ze lezen en al vóór ze vijf was las ze boeken van wereldberoemde schrijvers als Dickens, Hemingway, Kipling en Steinbeck.

Haar ouders, mevrouw en meneer Wurmhout, houden zich niet zo bezig met Matilda en zijn druk bezig met televisiekijken. Ze zijn helemaal niet trots op hun slimme dochter en vinden haar maar vervelend en betweterig. Haar broer Michiel krijgt wel al hun aandacht.

Als Matilda vijf jaar oud is en naar de basisschool gaat, ontdekt haar juf Engel dat ze hoogbegaafd is en wil haar graag in een hogere groep plaatsen. Maar daar steekt juf Bullstronk, de hoofd van de school, een stokje voor en blijft Matilda zitten waar ze zit. Verveling slaat toe en zij ontdekt een speciale gave … een gave die in uiterste nood heel goed van pas kan komen.

Voorstelling:      zondag 2 juli om 15.00 uur.
Locatie:               theater Concordia, Graaf Wichmanlaan 46, Bussum
Kosten:                kaarten € 10,- en voor kinderen t/m 12 jaar € 5,-, via deze link te reserveren