30 mei 2021 Pianofestival – doe mee en meld je aan!

De organisatie heeft het pianofestival gepland op zondag 30 mei! Er zijn enkele opties voor locaties en de vorm waarin we het kunnen doen. Mochten de maatregelen op 30 mei nog zo streng zijn dat er geen mogelijkheden voor een fysieke uitvoering zijn, dan is het enige alternatief dat alle deelnemers zelf een opname instuurt die we online gaan plaatsen. We gaan het festival dus niet nogmaals verplaatsen en duimen dat het doorgang kan vinden.

Het Pianofestival is altijd een speciaal evenement omdat jong en oud, beginners en gevorderden kunnen laten horen wat zij het afgelopen jaar hebben geoefend en/of geleerd. Wij nodigen al onze pianoleerlingen, kinderen, tieners en volwassenen, uit om aan dit festival deel te nemen.

Onder voorbehoud van de toegestane maatregelen, hebben wij hebben dit jaar voor een andere opzet gekozen. Er zijn drie series van 60 minuten. Serie 1 en 2 staan open voor alle pianisten, jeugd, tieners en volwassenen. De speeltijd in deze series is maximaal 3 minuten. Serie 3 is gereserveerd voor de gevorderde pianisten. De speeltijd in deze serie is maximaal 5 minuten. Afhankelijk van de aanmeldingen, delen we de series in.

Er mag solo of quatre-mains gespeeld worden, maar ook klassieke, lichte- of popmuziek. Als je het leuk vindt om met een vocalist of collega instrumentalist mee te doen, geef je dan op.

Hoe gaat de dag eruit zien?

Aan het festival kunnen per serie 15 à 20 pianisten deelnemen. De series delen wij in tussen 11.30 en 17.00 uur. Als je mee wilt doen overleg dan even met je docent over welk stuk je gaat spelen en of je in de beginners of gevorderde serie mee wilt doen. Opgeven kan per mail voor 24 april. Deelname aan het festival kost € 10,- bij fysieke uitvoering. Graag ontvangen we vóór 21 mei de titel(s) van je stukken.

Wil je meedoe? Geef je op via je docent(e), of per mail via marieke@degooischemuziekschool.nl of info@degooischemuziekschool.nl.