24 t/m 27 juli – Musical De Grote Vriendelijke Reus – theater zomerweek

Voor wie niet genoeg kan krijgen van theater- en zanglessen!

Na het succes van Matilda en Annie zijn we terug met een nieuw beroemd verhaal: De Grote Vriendelijke Reus (GVR).
Wie kent hem niet? Het boek is in 1982 uitgebracht door schrijver Roald Dahl. Een groots en meeslepend verhaal vol fantasie en dus super geschikt voor theater.

Van maandag 24 juli t/m donderdag 27 juli gaan wij werken aan de musical GVR van 10.00 tot 15.00 uur. Ervaring heb je niet nodig om mee te doen. Elke dag flink oefenen, maar ook lekker buiten spelen, ontspannen en gezellig samen de dag doorbrengen. De lessen zijn op de muziekschool aan de Dr. Schaepmanlaan 8 te Bussum. Bij voldoende aanmeldingen hebben we twee groepen. De eerste is voor leerlingen van 7 t/m 9 jaar en de tweede van 10 t/m 13 jaar. Maar gezamenlijk gaan we de musical uitvoeren op donderdag 27 juli om 14.30 uur voor ouders, broers, zusjes, opa’s en oma’s. Iedereen is van harte welkom om te komen kijken.

Het verhaal:
Sophie is een meisje dat in een weeshuis woont. ‘s Nachts, tijdens het spookuur, kan Sophie niet slapen en gluurt ze door het raam. Maar dan ziet ze iets wat ze niet had mogen zien, een reus! Die reus ontvoert Sophie uit haar bed en neemt haar mee naar Reuzenland. Zou de reus haar opeten? In Reuzenland blijkt dat deze reus niet zomaar een reus is, maar de Grote Vriendelijke Reus. De andere reuzen zijn allemaal 2 x zo groot en 2 x zo sterk en lusten maar al te lief een mensbakseltje. Samen weten Sophie en de GVR een plan te ontdekken om de reuzen te stoppen om mensen te eten. Maar zou het ze lukken dit plan uit te voeren?

Zo is het verhaal van de GVR, maar wat zo leuk is aan onze MuziekTheaterSchool is dat de leerlingen zelf hun ideeën en creativiteit in het verhaal kunnen inbrengen. De basis blijft, maar er kan tussendoor zomaar een andere twist komen.

Wil je meedoen, schrijf je dan in middels onderstaande button. De kosten voor leerlingen van De Gooische Muziekschool zijn € 185,- en voor niet-leerlingen € 240,-. Neem zelf je lunch mee, maar wij zorgen voor drinken en wat lekkers tijdens de pauzes.

inschrijven de Gooische Muziekschool