Vrijdag 2 september – Kick-off seizoen 2022/2023

Op vrijdag 2 september organiseren wij een kick-off middag van alle mogelijkheden binnen De Gooische Muziekschool. Volg een proefles of workshop!

En wat een diversiteit hebben wij te bieden. Hieronder tref je het programma en aanvullende informatie. Aanmelden is niet nodig, loop gezellig binnen en ontdek de mogelijkheden.

Aanmelden is niet nodig. De Kick-off is op De Gooische Muziekschool aan de Dr. Schaepmanlaan 8 te Bussum. We zien je graag op vrijdag 2 september.

10.00 – 11.00 uur
Sing-In voor de Peuters
We starten met een Sing-In voor de Peuters van 1 tot 4 jaar samen met (groot)ouders.
Vind je het leuk, schrijf je dan in voor de kind/ouder cursus van 14 weken. Samen op een speelse manier muziek maken en ontdekken.
14.30 – 15.00 uur
Proefles Muziek voor Kleuters
Proefles Muziek voor Kleuters – voor kinderen uit groepen 1 & 2 starten we met het thema Kikker, is jarig!
In 17 weken gaan we ontdekken hoe we de verjaardag van Kikker kunnen vieren. Eend, Haas en Varkentje gaan ook mee op deze ontdekkingsreis. De reis gaat langs allerlei klanken, muziekinstrumenten en alles wat bij muziek hoort. We gaan lekker zingen en springen. De cursus wordt gegeven in Bussum, Laren, Muiderberg en Weesp. Na het eerste blok starten we met Uit Artis is een Beer ontsnapt.
15.40 – 16.10 uur
Proefles Kraak de Code
Proefles Kraak de Code – voor kinderen uit groepen 3 & 4 gaan we samen op ontdekkingstocht langs de verschillende muziektekens, -noten en -instrumenten. Onderweg moeten de verschillende codes gekraakt worden om nieuwe tekens te ontdekken en gaan ze zelf muziek maken! Door middel van allerlei spelletjes en opdrachten leren de leerlingen zo de verschillende tekens van het notenschrift kennen en niet te vergeten, zelf toe te passen en ten gehore brengen. Zingend met boomwhackers, allerlei slaginstrumenten en vanaf halverwege het jaar het klokkenspel. Deze cursus wordt gegeven in Bussum, Laren, Muiderberg en Weesp.
Proefles Theater & Zang
Proefles Theater & Zang – vanaf 6 jaar kun je op woensdag meedoen aan onze theaterlessen (toneel & zang). En vanaf 7 jaar op de dinsdag en donderdag bij Gooisch Musical & Dance. Je start altijd met 3 proeflessen en als je doorgaat werk je met je groep toe naar een einduitvoering aan het einde van het seizoen in een echt theater. Voorbeeld van de musicals van afgelopen seizoen zijn: De Kleine Prins, Harry Potter, Assepoester, Narnia, Grease en The Lion King. Informeer naar de mogelijkheden.
Proefles Piano Little Mozarts
Proefles Piano Little Mozarts – ben jij gek van de piano en zit je in groep 2 & 3 (5 en 6 jaar) van de basisschool, kom dan kijken naar deze pianocursus met Beethoven Beer en Mozarts Muis. Met verhaaltjes en spelletjes ontdek je hoe je de piano kunt spelen. Deze cursus wordt op diverse dagen gegeven in Bussum.
DJ-beginners workshop
DJ-beginners workshop – word jij de nieuwe Martin Garrix, Lucas & Steve of Armin van Buuren? Heb jij nog geen ervaring, maar zou je het helemaal te gek vinden om een top DJ te worden, kom dan langs en doe mee met de workshop. De DJ-beginners cursus bestaat uit 5 lessen en start (bij voldoende aanmeldingen) op:
– dinsdag 13 september van 16.00 tot 16.55 uur
– woensdag 14 september van 18.15 tot 19.10 uur
– donderdag 15 september van 15.30 tot 16.25 uur
16.00 – 18.00 uur
Proefles op een instrument
Proefles op een instrument – interesse in een instrument, maar je weet het nog niet zeker? Kom langs om diverse instrumenten uit te proberen. Piano, gitaar, drums, trompet, viool, saxofoon en de klarinet kun je uitproberen. Mocht je daarna nog niet overtuigd zijn, meld je dan aan voor de korte cursus Instrumentale Oriëntatie. In 7 weken ontdek je de verschillende instrumenten en daarna kun je een keuze maken. Cursus Instrumentale Oriëntatie is voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar en start op vrijdag 16 september en zaterdag 17 september.