ONLINE 29 januari – Online concert instrumentaal en zang

Op vrijdag 29 januari 2021 houdt De Gooische Muziekschool haar jaarlijkse algemene voorspeelavond. Helaas niet in het theater, maar wel online. Iedereen die dat wil kan deelnemen aan ons online concert.

Wat moet je doen?

Je zoekt samen met je docent een stuk uit dat je voor wilt dragen. Dit stuk ga je zo goed mogelijk repeteren totdat je het (bijna) foutloos kan spelen.

Vervolgens neem je het stuk op. Dit kan door jezelf te filmen tijdens het spelen. Plaats je telefoon of iPad in landscapepositie en maak eerst een proefopname. Let hierbij ook op tegenlicht (zon of lampen) en een beetje gezellige achtergrond.

Voordat je begint te spelen is het leuk om jezelf voor te stellen en te vertellen wat je speelt en wie de componist is.

Andere optie is alleen de audio (het geluid) opnemen. Als je alleen de audio opneemt moet je wel zorgen voor beeldmateriaal zoals foto’s of een ander filmpje dat bij het stuk past. Vermeldt ook nu je naam, titel en componist van het stuk.

Je stuurt je filmpje uiterlijk voor 28 januari naar huub@degooischemuziekschool.nl. Huub zorgt voor een intro en een afronding van het filmpje. Lever je alleen de audio aan met beeldmateriaal dan monteert Huub het beeldmateriaal over de muziek.

Heel veel succes!!