Musical “De Tweeling” – zaterdag 13 juli om 19.30 uur

Onze oudste groep ‘New Actors’, leerlingen van 14+ jaar spelen de musical De Tweeling gebaseerd op het boek van Tessa de Loo.

Na de dood van hun ouders worden de tweelingzusjes Lotte en Anna Bamberg gesplitst en groeien gescheiden op. Anna blijft in Duitsland en moet haar hele leven hard werken voor anderen. Lotte verhuist naar een Nederlandse familie die haar op het eerste gezicht alle kansen biedt.

Aanvankelijk missen de zussen elkaar en proberen ze elkaar te bereiken door brieven. Omstandigheden en de tijd waarin ze leven zorgen echter voor obstakels die groter zijn dan de band die ze altijd voelen.

Anna trouwt met een SS-officier die aan het einde van de oorlog sneuvelt. Lotte’s verloofde David wordt vermoord in Auschwitz. Net na de oorlog zien Lotte en Anna elkaar weer in een dan Nederlandse gevangenis (hier start ook de musical). Lotte is inmiddels getrouwd met Ruben, de broer van David. Anna komt in de gevangenis omdat ze een Duitse is. Hoe een weg te vinden naar elkaar in de kluwen van gevolgen na de oorlog?

Voorstelling:      zaterdag 13 juli om 19.30 uur
Locatie:                theater Concordia, Graaf Wichmanlaan 46, Bussum
Tickets:                kaarten € 12,- en voor kinderen t/m 12 jaar € 6,-, via deze link te reserveren.