Sweder Al

Drummen

Bij mij leer je.

Drummen

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Drums zijn voor mij altijd een stoer instrument geweest. Vanaf moment één gaf het drumstel mij kracht en zelfvertrouwen. Daarnaast vind ik de verantwoordelijke rol als drummer binnen een band en het overzicht op het podium erg leuk.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Ik vind het erg leuk om mijn kennis aan anderen over te dragen. Het is super mooi om te zien hoe leerlingen groeien, zich leren creatief te uiten door middel van de drums en dat zij zich muzikaal ontwikkelen. Daarnaast is het voor mij als docent ook heel inspirerend en leerzaam om les te geven, ik leer zelf heel veel van mijn leerlingen!

Wat is je specialiteit?

Speelplezier staat centraal in mijn lessen en ik stel mijn lessen altijd af op de leerling. Elke persoon zit anders in elkaar en dit uit zich ook binnen de manier waarop iemand leert en muziek maakt. Aan de hand van muziek die jij leuk vindt, breng ik je drumtechniek bij en leer ik je nieuwe vaardigheden achter de drumkit. Ook leer ik je noten lezen, zodat je makkelijk nieuwe grooves en muziek kunt spelen! Daarnaast ben ik als drummer veel bezig met sound en het opnemen van drums en kan ik je hier ook veel over leren.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Drummen, muziek schrijven, optreden en opnemen/produceren. Maar daarnaast ook wielrennen, uit eten gaan en nieuwe muziek ontdekken.

Welke muziek inspireert je?

Unkown Mortal Orchestra, Queens of the Stone Age, Eefje de Visser, Tame Impala, The Police, Nirvana, Hiatus Kaiyote, Men I Trust, Spinvis, Wolf Alice en nog veel meer… Stewart Copeland van The Police blijft mijn favoriete drummer ooit!