Michel Tijdink

Gitaar | basgitaar | ukelele

Bij mij leer je.

Gitaar, basgitaar en ukelele spelen van pop, jazz, blues, funk, rock, bossa, chord/melody en tokkel.

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Mijn vader is muzikant en gitaardocent. Vandaar dat de keuze om gitaar te leren spelen erg voor de hand lag. Aanvankelijk wilde ik erg graag leren drummen toen ik kind was alleen werd dat vanwege de luidheid van het instrument niet als wenselijk beschouwd door mijn ouders.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Ik vind het super om de vooruitgang te zien bij leerlingen. Sommige hebben het idee het nooit te zullen leren. Als je die dan zover kan krijgen om aan het werk te zetten en uiteindelijk iets te laten spelen wat ze nooit verwacht hadden te kunnen, geeft dat een super goed gevoel! Voor zowel de leerling als mezelf.

De eerste keer naar muziekles gaan is natuurlijk ook altijd erg spannend.

Ik vind het dus ook erg belangrijk om daar zorgvuldig mee om te gaan en de leerling het vertrouwen te geven dat het goedkomt, dat we er gewoon een leuke en gezellige les van maken en dat ze aan het einde van de les daadwerkelijk wat kunnen spelen.

Het is altijd het doel om iemand met een lach en met een goed gevoel weer naar huis te laten gaan.

Wat is je specialiteit?

Dat zit denk ik voornamelijk in de veelzijdigheid zit die ik beschik op de gitaar.

Ik heb het meeste aangeleerd op gehoor en geef dat daarom ook een hoge prioriteit. Het beste om te doen m.i. is om goed te blijven luisteren naar het gene wat je wilt benaderen of na wilt produceren. Het is natuurlijk belangrijk om dat theoretisch te ondersteunen, maar het begint wat mij betreft bij je oren.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Buiten muziek om natuurlijk een hoop! Ik hou van sport, niet om zelf te doen momenteel, maar wel altijd veel gedaan en om te kijken/volgen. Films, series, games etc.

Welke muziek inspireert je?

Ik ben vanaf jongs af aan al een ontzettend grote muziekliefhebber en dat heeft zich in verschillende fases geuit. Het begon met een grote liefde voor rock muziek. Ik was de grootste fan van Slash (Guns ‘n Roses) en wilde hem eigenlijk het liefste zijn. Dat groeide later uit tot Steve Vai, Yngwie Malmsteen en andere wat heftigere gitaristen.

Rond mijn 18e begon ik me te interesseren in andere stijlen zoals blues, jazz, funk en Latin en dat heeft mijn muzikale horizon ontzettend verbreed. Zeker het intensieve studeren van jazz harmonieën en standards heeft mijn gehoor een nieuwe input gegeven. Ik kan heel erg genieten van alle soorten/stijlen muziek die goed uitgevoerd worden.