Joep Lans

Piano | Keyboard

Bij mij leer je.

Hoeveel plezier je kunt hebben met pianospelen. Maar natuurlijk ook noten lezen en alles wat daarbij hoort. Wat ik heel leuk vind is, als je al wat verder bent, dat je probeert improviseren. Want improviseren kun je leren!

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ik was nog heel jong toen ik al ging pianospelen en dat heb ik nooit meer losgelaten. Mijn vader en broers speelden veel piano en dat wilde ik óók. Tussen mijn 14de en 19de jaar heb ik een privéopleiding gevolgd op conservatorium niveau waarna ik een examen moest doen tijdens het afscheid van de voorzitter van de Commissie van Kunst en Cultuur Nederland. Ik wist overigens helemaal niks af van dat examen. Ik moest gewoon spelen en hoorde achteraf dat ik geslaagd was…..

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Alles! Mijn eigen enthousiasme voor het pianospelen overbrengen op de leerling vind ik geweldig. Plezier in het spelen staat bij mij op nummer één! Prestatie komt dan vanzelf.

Wat is je specialiteit?

Het overbrengen van het plezier wat je kunt hebben met pianospelen! Alles uitproberen, alle stijlen, alle soorten muziek proberen te spelen op de piano en….improviseren!

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Koken is mijn grootste hobby en pianospelen is naast mijn werk óók mijn hobby. Maar een spannende film kijken vind ik óók leuk. En wandelen, squashen, klussen bij vrienden…genoeg te doen!

Welke muziek inspireert je?

Eigenlijk vind ik heel veel muziek leuk. Klassieke muziek waaronder minimal music, maar ook hedendaagse muziek zoals Einaudi, popmuziek, filmmuziek, evergreens ….noem maar op. En ik kan heel erg genieten van klassieke muziek maar niet te zwaar klassiek. En ik kan ook heel erg genieten van de muziek die mijn collega’s van de Gooische muziekschool maken. Allemaal vakmensen die dezelfde passie hebben als ik…. Muziek maken!