Hans Sligter

Gitaar (akoestisch & elektrisch) | basgitaar | ukelele | mandoline | mondharmonica | zang

Bij mij leer je.

Akoestisch/elektrische gitaar, basgitaar, ukelele, mandoline, mondharmonica en zang.

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ik was van jongs af aan door het instrument gefascineerd. Dat kwam ook mede doordat mijn ouders muziek maakten en mijn vader gitaar speelde. Ik kreeg het dus van huis uit mee.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Ik vind het leuk om kennis door te geven aan gemotiveerde, enthousiaste leerlingen en iets van mijn eigen passie te delen.

Wat is je specialiteit?

Ik ben breed georiënteerd en ben in vrij veel stijlen thuis, maar wellicht is mijn echte specialiteit het combineren van (lead)zang met gitaar, binnen pop/rock/blues-stijlen, waarmee ik een ruime ervaring heb opgebouwd met verschillende professionele bands. Deze gecombineerde vaardigheden blijven tijdens lessen (op muziekscholen) vaak wat onderbelicht. Ik werk in dit opzicht graag met leerlingen die aspiraties hebben richting het singer/songwriter genre, uiteraard naast de “gewone” instrumentale leerlingen.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Muziek is naast mijn vak toch ook altijd mijn hobby gebleven. Daarnaast houd ik ook van lezen en koken. En van fietsen in de natuur en sporten.

Welke muziek inspireert je?

Mijn muzikale belangstelling loopt van rock tot singer/songwriter, van blues tot pop en van jazz tot klassiek. Ik luister ook graag naar Afrikaanse, Arabische en Indiase muziek.