Gideon Theewis

Drummen

Bij mij leer je.

Plezier hebben in drummen, meespelen met muziek in allerlei stijlen, techniek die we meteen toepassen in o.a. popmuziek en goeie grooves spelen!

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ritme-instrumenten liggen mij het meeste, en ik hou van de begeleidende rol als drummer, als ‘motor van de band’, samen met de bassist.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Ik heb veel plezier in leerlingen leren drummen, de coördinatie bijbrengen, samen een solide beat neerzetten. Samenspelen is erg belangrijk en superleuk om te doen

Wat is je specialiteit?

Ik ga zoveel mogelijk uit van de interesse van de leerlingen, ik vind het daarnaast leuk en belangrijk om liedjes voor de leerlingen uit te zoeken en deze samen te spelen. Soms begeleid ik de leerling op mijn basgitaar.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Fietsen, sleutelen aan mijn oude Volvo, klussen, mijn 2 leuke katten, goeie cappuccino’s maken

Welke muziek inspireert je?

Jazz, soul, funk, pop, eigenlijk van alles wat…Keith Jarrett, Miles, Yellow Jackets, Steve Gadd, Tony Williams, John Scofield, Larry Goldings, Sting/Police, the Meters, Living Color, Earth Wind &Fire, Bonny Raitt, Norah Jones..