Christianne van Gelder

Dwarsfluit

Bij mij leer je.

Dwarsfluit spelen.

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ik kom uit een gezin waarin veel werd gemusiceerd. M’n vader speelde al jaren piano en begon op z’n 37e met dwarsfluit spelen. Ik was toen 7 jaar en gelijk verliefd op het instrument. De klank, het materiaal (prachtig blinkend zilver) de soort muziek die je ermee kan spelen. Kortom, ik kon niet wachten, maar moest eerst nog een paar jaar blokfluit spelen. Toen ik 9 werd kreeg ik voor m’n verjaardag een dwarsfluit, een van de mooiste cadeaus ooit.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Het is sowieso heel leuk als je mensen (kinderen en volwassenen) deelgenoot kunt maken van je passie. Ieder mens heeft naar mijn mening talen voor muziek. In hoeverre dat talen groot genoeg is om een instrument te leren bespelen verschilt natuurlijk per persoon. Je daaraan aan te passen en iemand zoveel mogelijk te leren maakt het vak interessant. Daarbij hou ik van omgaan met al die verschillende karakters. Een heerlijke uitdaging.

Wat is je specialiteit?

Poe, een moeilijke vraag, maar als ik dan iets moet zeggen dan is het misschien wel het verschillende vormen (duetjes, trio’s, ensemblespel en ik speel ook een beetje piano en begeleid de leerlingen graag).

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Mijn familie, concerten bezoek, wandelen, lezen, steden bezoeken, uit eten gaan, dansen.

Welke muziek inspireert je?

Behalve van klassiek (en dan bijna alles) hou ik ook erg van Soul en Funk.