Annemarie van der Boor - de Heer

Basisvorming muziek | gitaar | piano | blokfluit

Bij mij leer je.

Hoe leuk het is om samen muziek te maken. Dat doe ik op verschillende basisscholen als vakleerkracht muziek en daarnaast geef ik naschools o.a. de basisvormingslessen. Tijdens deze lessen gaan we veel zingen, bewegen, leren we noten lezen, verschillende muziekinstrumenten te ontdekken/bespelen en werken we regelmatig aan een voorstelling. Daarnaast geef ik ook nog piano-, blokfluit- en gitaarles.

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ik heb ervoor gekozen om muziekjuf te worden en vooral muziek te maken met jonge kinderen en groepen omdat ik het leuk vind om kinderen te prikkelen om iets nieuws te leren. Daarnaast houd ik heel erg veel van de magie en het plezier van muziek. In mijn baan mag ik die beide dingen combineren en dan ook nog op allerlei verschillende muziekinstrumenten spelen.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Naast dat ik het dus leuk vind o met kinderen muziek te maken, houd ik er ook van om complexe dingen te vereenvoudigen tot te behappen stappen. En ik ervan genieten wanneer mijn leerlingen dan ook echt een stapje verder komen in hun keuze voor een muziekinstrument of juist tijdens het bespelen van hun eigen instrument.

Wat is je specialiteit?

Groepslessen, leerlingen in de basisschoolleeftijd en de kennismaking met verschillende instrumenten.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Naast muziek maken met anderen kan ik ook heel erg genieten van de stilte en de natuur. Ik houd ervan om in mijn eentje foto’s maken of te luisteren naar een fijn luisterboek.

Welke muziek inspireert je?

Ik kan echt enthousiast worden van een goed kinderlied of muziekstuk dat ik kan gebruiken in een les. Dat kan een top 40 hit zijn met een goed verhaal, een inspirerende tekst of meezing refreintje van een kinderlied dat meteen in je hoofd gaat zitten of juist een oud muziekstuk met een mooi contrast. Dan krijg ik direct een heleboel ideeën voor een toffe muziekles!