Sari van Brug

Harp

Bij mij leer je.

Harp spelen.

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ik heb dit instrument gekozen omdat ik tijdens een open dag van de muziekschool betoverd werd door de klanken van de harp. Het is een instrument waar je zo veel stijlen mee kunt spelen, wat het heel erg veelzijdig maakt.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Ik vind heel veel dingen leuk aan het lesgeven. Allereerst vind ik het overdragen van kennis super gaaf. Daarnaast is iedere les anders. Dit zorgt ervoor dat je werkdag altijd vol verrassingen zit. Natuurlijk is het extra bijzonder als je een leerling met veel plezier een lied ziet spelen en realiseert dat ze dit met jouw hulp naast het harde oefenen hebben bereikt. Dat geeft een ontzettend trots en blij gevoel.

Wat is je specialiteit?

In mijn les probeer ik ervoor te zorgen dat een leerling zich op zijn of haar gemak voelt. Hierdoor is er een positieve werksfeer en vliegt de les voorbij.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Ik verzorg iedere week mijn verzorgpaard, maak handgemaakte kaarsjes en doe graag aan yoga. Afspreken met vrienden en familie vind ik ook erg leuk. Daarnaast ga ik graag naar concerten en ben ik groot fan van F1 en lange baanschaatsen.

Welke muziek inspireert je?

Muziek van de Schotse harpiste Maeve Gilchrist inspireert mij heel erg. Ze speelt met zoveel gemak en plezier, heel tof om te horen en te zien.