Mark Beursgens

Piano

Bij mij leer je.

Bij mij leer je piano spelen!

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Dit instrument sprak me als kind gewoonweg aan. De reden weet ik niet eens, ik wilde dat nu eenmaal!

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Wat ik leuk vind aan het lesgeven is om te zien hoe leerlingen enthousiast worden van muziek. Hoe ze zich kunnen inleven, ontwikkelen en natuurlijk het plezier dat ze eraan beleven. Ik vind het mooi om te zien hoe het voor de ene leerling een uitlaatklep is om even “lekker te spelen”, terwijl het voor de ander vooral de uitdaging is om een muziekstuk onder de knie te krijgen waarvan ze een paar weken eerder dachten dat ze dat nog lang niet zouden kunnen!

Wat is je specialiteit?

Mijn specialiteit is het meer klassieke repertoire, vooral uit de periode van de romantiek.

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Naast het musiceren hou ik van sporten (hardlopen, squash en voetbal), bordspelletjes, lezen, series kijken en een biertje in de kroeg op z’n tijd!

Welke muziek inspireert je?

Er is zoveel muziek die mij inspireert dat ik nauwelijks kan kiezen. Ik heb een grote voorliefde voor muziek van Russische componisten als Rachmaninov, Medtner en Scriabin, maar ik geniet ook van Gershwin, Beethoven of jazzmuziek van bijvoorbeeld Chick Corea, Gary Burton of Bill Evans.