Jet Mineur

Gooisch Musical & Dance | zang

Bij mij leer je.

Zingen en mooie dingen creëren, muziek maken!

Waarom heb je dit instrument gekozen?

Ik heb hier niet specifiek een keuze in gemaakt, ik was altijd al aan het zingen, zelfs als peuter. Piano is een geweldig mooi (en veelzijdig!) instrument om in combinatie met zang te gebruiken. Dat instrument heb ik met name gekozen om mezelf mee te kunnen begeleiden en mijn eigen nummers meer diepgang en klank te geven.

Wat vind je leuk aan lesgeven?

Het leuke aan lesgeven vind ik dat ik er zelf nog bijna dagelijks van leer. Leerlingen, vooral jonge kinderen, kunnen zo’n andere kijk hebben op dingen dan dat ik dat heb. Daar leer ik ook weer van, het is een soort wisselwerking. Natuurlijk zijn er bepaalde dingen die je nu eenmaal moet leren als je op muziekles zit, maar ik sta ervoor open iets te behandelen waar de leerlingen zelf mee komen. Elkaar inspireren om creatief bezig te zijn en muziek te maken is een van de mooiste dingen die er is!

Wat is je specialiteit?

Mijn specialiteit is het balanceren tussen stem en instrument. Zelf nummers schrijven, mensen raken met mijn stem kan ik goed. En ik heb veel discipline, dat is heel belangrijk bij het maken van muziek!

Wat zijn je hobby’s en interesses?

Heeeeeel veel. Ik ben zo iemand die alles wel wil proberen en leren. Maar ik kan ook genieten van kleine dingen, lekker niksen. Met een glaasje zitten kijken naar een zonsondergang op een rustige plek, of juist op een druk plein haastige mensen observeren. Ik kook graag, houd van lezen, schilderen, schrijven en lekker in mijn eigen wereld mijmeren. Tegelijkertijd kan ik heel veel energie krijgen van drukte, nieuwe mensen leren kennen en natuurlijk muziek maken! Afwisseling en balans maken mij gelukkig.

Welke muziek inspireert je?

Pfoe, heb je even? Ik luister naar heel veel verschillende soorten muziek, maar een band die mij echt inspireert is Lake street Dive. Verder luister ik veel naar The Weepies, Ben Howard, Jacob Collier, Lianne la havas, Bon Iver, Billie Eilish (doordat een leerling daar ooit mee kwam!), Bruno Major, en ga zo maar door. Ik kan ook geen genoeg krijgen van klassiekers als Queen, The Beatles, Joni Mitchell, Ella Fitzgerald, Chet Baker, Eva Cassidy, Michael Jackson, etc., etc. Te veel om op te noemen!